piatok 26. novembra 2010

Sodoma-Gomora

Mesiac jún toho roku pätdesiatsedem bol naozaj krásny. Dni boli slnečné a horúce. Pomaličky som si zvykala na prechádzky s mamou, jednou rukou zakvačená o rúčku vozíka,vystlaného perinkami s volánikmi a v strede ležala moja sestra, zabalená v snehovobielej perinke s bielym povojníčkom. Nariasené čipky na perinke  mali na koncoch vyšité biele "šlingle" a povojníček bol uviazaný bielou mašľou. A v tej perine zakuklená ležala moja sestrička. Väčšinou sladko spala s rukami natiahnutými k hlave, pästičky zovreté pevne k sebe a tenučký palec strčený medzi ukazovák a prostredník - aké zváštne gesto - hm, hm, hm, také malé mrňúsa a už to ukazuje svetu figu. Pokým naša bábika spala, bolo dobre, ale keď nespala...a bolo jedno , kde sa zobudila, či doma, či na ulici, či kdekoľvek. Z hlbokého vytapacírovaného vozíka sa zrazu ozvala revolučná pieseň s dlhým refrénom: .. a ne, a ne, a neeee, a ne..." Jedine cumlík dokázal na chvíľočku stlmiť tieto   zvuky, drásajúce moje detské uši, ale po chvíli prerušená pieseň pokračovala.Jak pri nálete v štyridsiatom piatom...beda, môj život bol zrazu ohrozený!
"Anči, nerob krik, zobudíš Katušku",...."Ty si ma nerozumela? Nelietaj s tou kolobežkou ako divá, ešte ju vykotíš z vozíka..."......" Andulka, pohojdaj trošku vozíček...ja musím rýchlo povešať prádlo..."  "Zlato, zober plienočku a polož ju do lavóra..." Ale, ale, hapala nám dudula, Ančika, zdvihni ju a opláchni vodou..."
Zodvihla som cumeľ, dobre vymáčala vo vedre s vodou a keď ma nikto nevidel, šup s ním do huby.Zvedavosť mi nedala, chcela som vedieť, čo je vlastne na tom cumli také dobré,keď to Kačene tak chutí. No a keď som zistila, že štolverky sú chutnejšie, tak som cumlík vrátila sestre do pusy.Aspoň na chvíľočku bol pokoj.Nuž,  ale, nedalo sa nič robiť, postretol ma údel staršej sestry, a hoci mala iba dva týždne, už som to s mojím päťročným mozočkom chápala, že to nebude s ňou také ľahké a prejde ešte veľa vody, než sa všetko zmení.  

3 komentáre:

  1. :D ten cumlik Ti musel pristat :))))))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. jeeej , super, tak som mylsela, ze sa sem uz nedostanem, ale doma mi to ide :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. An, si tu vždy vítaná, práve premýšľam ako napísať pokračovanie, aby to nebolo ako životopis, ale zaujímavé aj pre cudzieho. Som rada, že si si to prečítala, čokoľvek ti tam nesedí - ihneď mi to napíš, úprimnosť nadovšetko.

    OdpovedaťOdstrániť